Centrum uznávání a celoživotního vzdělávání v Olomouckém kraji se zapojilo do realizace projektu GOAL:
Realizace projektu: 1. 2. 2015 – 31. 1. 2018 (3 roky)
Partneři projektu:
- Belgie – koordinátor: vlámské ministerstvo školství – oddělení pro další vzdělávání + 2 poradenská centra pro dospělé (Bruggy a Ghent)
- Česká republika: Národní ústav pro vzdělávání + 2 regionální poradenská centra (CUOK Olomouc + VOŠ ekonomická, sociální a zdravotnická, OA, Střední pedagogická škola a Střední zdravotnická škola, Most, příspěvková organizace)
- Island: Education and Training service center + 2 poradenská centra
- Litva: Qualifications and VET Development Centre
- Nizozemsko: ministerstvo školství, kultury a vědy + The Reading & Writing Foundation
- Slovinsko: ministerstvo školství, vědy a sportu + institut pro vzdělávání dospělých + institut pro odborné vzdělávání
- Turecko: General Directorate of Life Long Learning
Projektová aktivita CUOK:
- Vytvořit a zahájit činnost Kariérového poradenského centra.
- Ověřit nástroje pro poskytování služeb kariérového poradenství na cílové skupině.
Projektová aktivita v ČR:
- Rozšíření služeb Center celoživotního vzdělávání o služby kariérového poradenství
- Vývoj a ověření nástrojů pro poskytování služeb kariérového poradenství
- Vzdělávání kariérových poradců
Aktivity projektu obecně:
- Vybudování a prohlubování sítí kontaktů se strategickými partnery
- Vývoj poradenských nástrojů
- Rozvoj poradenských kompetencí usnadňujících poradcům komunikaci s touto cílovou skupinou
- Vytváření strategií pro získávání a motivaci klientů
- Zabezpečení kvality poradenských služeb
Cílová skupina projektu:
- Dospělí
- Nekvalifikovaní uchazeči o zaměstnání či osoby s nízkou kvalifikací
- Osoby se ztíženou sociální situací (imigranti, národností menšiny, osoby po výkonu trestu, apod.)
- Dlouhodobě nezaměstnaní
Jaké jsou důvody pro rostoucí potřeby kariérového poradenství?
- nepředvídatelná dynamika trhu práce, jeho globalizace
- vysoká míra nezaměstnanosti, prohlubování sociální nerovnosti
- zvyšující se požadavky zaměstnavatelů (kvalifikační, kompetenční)
- nejistota jedné profesní kariéry (39 % absolventů SŠ pracuje v jiném oboru do 3 let od ukončení studia)
- vzniknou nová povolání a nové typy práce (McAfee - predikce až 50 %)
- člověk si bude vytvářet pracovní pozici sám