Projekt GOAL – Guidance and Orientation for Adult Learners

Centrum uznávání a celoživotního vzdělávání v Olomouckém kraji se zapojilo do realizace projektu GOAL:

Realizace projektu: 1. 2. 2015 – 31. 1. 2018 (3 roky)

Partneři projektu:

  • Belgie – koordinátor: vlámské ministerstvo školství – oddělení pro další vzdělávání + 2 poradenská centra pro dospělé (Bruggy a Ghent)
  • Česká republika: Národní ústav pro vzdělávání + 2 regionální poradenská centra (CUOK Olomouc + VOŠ ekonomická, sociální a zdravotnická, OA, Střední pedagogická škola a Střední zdravotnická škola, Most, příspěvková organizace)
  • Island: Education and Training service center + 2 poradenská centra
  • Litva: Qualifications and VET Development Centre
  • Nizozemsko: ministerstvo školství, kultury a vědy + The Reading & Writing Foundation
  • Slovinsko: ministerstvo školství, vědy a sportu + institut pro vzdělávání dospělých + institut pro odborné vzdělávání
  • Turecko: General Directorate of Life Long Learning

Projektová aktivita CUOK:

  • Vytvořit a zahájit činnost Kariérového poradenského centra.
  • Ověřit nástroje pro poskytování služeb kariérového poradenství na cílové skupině.

Projektová aktivita v ČR:

  • Rozšíření služeb Center celoživotního vzdělávání o služby kariérového poradenství
  • Vývoj a ověření nástrojů pro poskytování služeb kariérového poradenství
  • Vzdělávání kariérových poradců

Aktivity projektu obecně:

  • Vybudování  a prohlubování sítí kontaktů se strategickými partnery
  • Vývoj poradenských nástrojů
  • Rozvoj poradenských kompetencí usnadňujících poradcům komunikaci s touto cílovou skupinou
  • Vytváření strategií pro získávání a motivaci klientů
  • Zabezpečení kvality poradenských služeb

Cílová skupina projektu:

  • Dospělí
  • Nekvalifikovaní uchazeči o zaměstnání či osoby s nízkou kvalifikací
  • Osoby se ztíženou sociální situací (imigranti, národností menšiny, osoby po výkonu trestu, apod.)
  • Dlouhodobě nezaměstnaní

Jaké jsou důvody pro rostoucí potřeby kariérového poradenství?

  • nepředvídatelná dynamika trhu práce, jeho globalizace
  • vysoká míra nezaměstnanosti, prohlubování sociální nerovnosti
  • zvyšující se požadavky zaměstnavatelů (kvalifikační, kompetenční)
  • nejistota jedné profesní kariéry (39 % absolventů SŠ pracuje v jiném oboru do 3 let od ukončení studia)
  • vzniknou nová povolání a nové typy práce (McAfee - predikce až 50 %)
  • člověk si bude vytvářet pracovní pozici sám